Konsten att fånga upp kunden direkt på webbplatsen - Konsten att fånga upp kunden direkt på webbplatsen

Kategorier

Taggar

Konsten att fånga upp kunden direkt på webbplatsen

Mindbite AB 17. oktober 2014

Vi har länge pratat om hur viktigt det är med konvertering och konverteringsgrad. Innebörden av det är att besökaren på webbplatsen ska göra en aktiv handling. Det kan exempelvis vara att fylla i ett intresseformulär, fylla i en offertförfrågan eller till och med lägga en beställning. Förutsättningen för detta är att besökaren någonstans på webbplatsen kan göra just en aktiv handling och för ett par veckor sedan levererade vi ytterligare en sådan lösning, denna gång till Wiklunds Åkeri AB.

2014-10-17 14.55.03

Enkel offertförfrågan för att fånga upp kunden.

Wiklunds Åkeri erbjuder transporter inom följande tre områden: kranbilar, avfall och återvinning samt långgods och logistikcenter. En del i detta är att hyra ut storsäckar och containrar för att sedan hämta dessa fyllda med återvinningsmaterial.

Tillsammans med kunden har vi därför tagit fram en smart offertförfrågan till webbplatsen. Besökaren kan fylla i hur många säckar eller containrar man vill ha, vilken typ av avfall det är i respektive enhet och bokningsdatum. Självklart är webbplatsen responsiv, vilket betyder att besökaren kan surfa via vilken enhet som helst (laptop, tablet eller mobil) och fortfarande få en mycket bra upplevelse.

På baksidan i SiteFactory CMS administreras sedan dessa förfrågningar och man kommunicerar med den potentiella kunden, på ett och samma ställe. Överskådligt ser Wiklunds Åkeri hur många förfrågningar man fått in, statusen på förfrågningarna, hur många förfrågningar som blivit order och till vilken summa.

Är du också intresserad av fånga upp kunden och tjäna pengar direkt på webbplatsen? Hör av dig till oss i så fall så berättar vi mer!

Permalink | Kommentarer (0)